BLACK WEDNESDAY 8 MEI 2013, STADIUM KELANA JAYA
BLOG INI DI"HITAM"KAN MULAI HARI INI

Berita

Sunday, July 17, 2011

PM kita nak bodohkan rakyat lagi

Najib kata macam ni.
 
"Sekiranya ada pihak yang masih tidak berpuas hati dengan kerajaan, marilah kita selesaikannya apabila tiba pilihan raya dan biar rakyat yang membuat keputusan."

Bodoh ke ape mamat ni??!!
kalau kami tak nak pilihanraya tak payah kami buat BERSIH. tubuhkan skuad pengebom berani mati je.

kalau kami tak mahu pilihanraya. tak payah la kami senaraikan tuntutan untuk adakan pilihanaya yang bersih dan adil. kami cuma perlu senaraikan senjata yang kami nak guna je.

Kami MAHU pilihanraya tapi mestilah BERSIH dan ADIL.
ulang suara..
Kami MAHU pilihanraya yang BERSIH dan ADIL

Najib kata termasuk lah ketua UMporNO cawangan SPR kata pilihanraya bersih.
habis tu kalau satu rumah ada 88 orang ape cerrr...
kalau satu rumah ada 60 orang ape cerr...
Kalau tiba2 Azmin Ali ada adik-beradik baru dari kaum lain.. ape cerr..

Isu yang dah lama di ajukan, pengundi pengundi tua ramai sangat atau pengundi dah mati tak dikeluarkan nama.
Pengundi tua bangka umur lebih 100 tahun ada lebih 1000 orang kat perak bila nak bersihkan.
Jawapan ketua pondan UMporNO cawangan SPR kata waris tak maklumkan SPR tak leh buat apa.. bodoh, baik kau kata orang tu tak datang untuk padam nama dia lepas dia mati.
Takkan tak ada siapa boleh pikir apa nak buat dalam SPR tu. dah tu tak kan hari2 pegi ofis je tak buat apa cukup bulan dapat gaji, lepas tu boleh kata SPR bersih. JPN ada list orang dah mati la..
kalau ini tak boleh settle siapa nak percaya SPR bersih.

Najib kata (termasuklah ketua penerangan UMporNO cawangan SPR kata) mahu perbaiki sistem guna biometrik.
-kalau satu nama ada dua kad pengenalan, macam mana?? kalau dua2 i/c valid macam mana?? boleh mengundi dua kali kan.
- kalau bagi i/c sama itu bangla (bangla tu ahli UMporNO sebab UMporNO dah buka keahlian kepada warga asing, Melayu dah tak layan UMporNO, tak percaya cari gambar masa demo PERTICOT)
ulang lagi sekali.. kalau bangla di bagi i/c macam mana?? boleh mengundi kan?

Aku tak rasa Najib bodoh dia cuma buat-buat bodoh sebab orang bodoh buat slah tak pe..
Najib nak bodohkan pengikut dia yang dah memang sedia bingai..

Tuntutan BERSIH antaranya yang mudah difaham walaupun oleh orang bodoh.
1. Guna dakwat kekal - dulu nak guna tak jadi sebab kata ada orang bawa masuk. so sekarang mesti boleh guna,
- kalau guna dakwat kekal sekurang-kurangnya yang ada dua i/c tak boleh mengundi dua kali, tapi mat bangla dengan budak bawah umur still boleh mengundi juga kalau di bagi i/c orang lain.
Kalau guna biometrik ada 10 i/c pun boleh mengundi 10 kali.

2. Aksess media. selagi tak bagi semua pihak bertanding dapat liputan yang sama rata dalam media, jangan sibuk nak kata pilihanraya bersih dan adil.

Tak boleh faham lagi ka??
Gambar-Ahli UmporNo setelah keahlian dibuka kepada warga bumiputra keturunan bangla

Kami MAHU pilihanraya yang BERSIH dan ADIL

Aku ambik berita dari malaysiakini dipetik dari bernama seperti di bawah

PM: Demo bukan jawapan
Jul 16, 11 9:31pm
 
Datuk Seri Najib Razak berkata demonstrasi jalanan bukan jawapan bagi melahirkan rasa ketidakpuasan hati terhadap kerajaan kerana perbuatan itu boleh menjadi terkawal dan mungkin mengakibatkan kecederaan serta kerosakan harta benda.

"Sekiranya ada pihak yang masih tidak berpuas hati dengan kerajaan, marilah kita selesaikannya apabila tiba pilihan raya dan biar rakyat yang membuat keputusan.

"Kami akan bentangkan kes kami dan pembangkang akan kemukakan kes mereka. Biar rakyat yang menentukannya," kata Perdana Menteri ketika berucap pada perhimpunan rakyat Malaysia di United Kingdom (UK) di London, pada Jumaat malam.

Majlis itu menjadi penutup tirai lawatan rasmi beliau selama empat hari ke United Kingdom atas undangan Perdana Menteri Britain David Cameron.

Kata Najib: "Kita tidak perlukan semua ini (demonstrasi). Apa yang kita mahu ialah sebuah negara Malaysia yang ditransformasikan, sebuah negara Malaysia yang boleh menjadi kebanggaan dan kesayangan kita.

"Kita mahukan sebuah negara yang boleh berdiri sama tinggi dengan negara yang maju sepenuhnya, yang boleh menjadi contoh ketara sebagai sebuah negara maju. Inilah harapan kita untuk Malaysia.

"Kalau pun kami hendak dianggap membuat kesilapan, kesilapan itu semata-mata bertujuan untuk memastikan ketenteraman, keselamatan awam dan keharmonian awam sentiasa terpelihara kerana apabila berlaku sesuatu kesilapan, ia akan merebak dengan amat pantas dan sukar untuk dibayangkan apa yang akan terjadi selepas itu kerana keganasan pasti akan membuahkan keganasan juga," katanya.

Merujuk kepada beberapa perkara, termasuk pencapaian pembangkang pilihan raya umum lepas, Najib berkata itu menunjukkan wujudnya demokrasi di Malaysia.

"Dan pilihan raya di Malaysia diadakan secara bersih. Kalau anda rasa itupun belum memadai, kami akan lakukannya dengan lebih baik lagi -- kami akan perkenalkan sistem biometrik, contohnya, untuk memastikan tidak wujud pengundi hantu," kata beliau.

--Bernama

No comments:

Post a Comment

Followers

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Twitter

Dari Blog Pemimpin