BLACK WEDNESDAY 8 MEI 2013, STADIUM KELANA JAYA
BLOG INI DI"HITAM"KAN MULAI HARI INI

Berita

Friday, March 7, 2014

Gendang Reformasi II Sudah dipalu

7 Mac 2014, Satu lagi hari yang menguji Pakatan Rakyat khususnya PKR, DSAI didapati bersalah dan di hukum penjara 5 tahun. Maka ramai yang menjangkakan akan berteraburlah segala perancangan "Kajang Move". Tak tahu lagi apa yang akan dirancangkan setelah DSAI tidak lagi layak pertanding (walaupun SPR kata nak kaji lagi). Bermula seorang ADUN PKR meletak jawatan, kemudian pengumumam DSAI sebagai calon PK Kajang. Rancangan memperkukuhkan cengkaman PR di Selangor seterusnya sebagai penggerak ke Putrajaya, Segalanya nampak teratur dan menggununglah harapan seluruh menyokong dan pendokong Pakatan Rakyat. Segala perancangan seakan berjalan dengan jaya seperti yang di rancang.

Namun, UMNO juga dengan perencangan kotor mereka. semanjak awal perletakan jawatan Adun Kajang, maka keluarlah satu persatu alasan, kutukan, tohmahan untuk PR. bermula dengan melabel Adun Kajang tak bertanggungjawab, PRK membazir seterusnya serangan peribadi mula dimainkan bila DSAI diumum menjadi calon. Paling awal memberi gambaran bahawa PRK ini bakal di penuhi politik kotor bila Mamat sekor yang bijak dan mendapat CGPA tinggi mula memberi bayangan bahawa bontot Saiful akan dihidang untuk menjadi santapan utama dalam PRK Kajang. Tak habis lagi, maka keluarlah otai-otai tua bangka yang mula panas pungkok bila DSAI nak jadi calon. Semakin keras amaran yang diberi untuk penghuni kerusi empuk dalam UMNO.

Selang beberapa minggu bermulalah gerakan berani mati UMNO untuk mematikan langkah Kajang Move PKR dan Pakatan rakyat. :Kes Bontot II" mula mengambil tempat. bagi UMNO ini adalah antara hidup dan mati "Do or Die". dan akhirnya DSAI di dapati bersalah dan di kenakan 5 tahun penjara.

Sekarang segala yang di rancang PKR dan Pakatan rakyat seolah-olah lebur menjadi abu dan apa segala rancangan kotor UMNO kelihatan berjaya dengan cemerlang.

Namun, ada lagi satu perancangan yang pastinya terbaik dan yang pasti berlaku. perancangan dari Sebain-baik perancang iaitu Allah. Tiada siapa tahu apa yang akan berlaku mulai dari hari ini hingga tamat PRK Kajang. bagaimana kedudukan kerajaan Negeri Selangor, rancangan ke Putrajaya dan segala macam yang sebelum digambarkan dengan gambaran yang indah-indah. tetapi kini seolah-olah kelam dan suram. Hanya yang yakin dengan perancangan Allah sebagai sebaik-baik perancang dan meyakini bahawa Allah bersama orang-orang yang benar akan dapat melihat detik ini bukanlah penamat agenda REFORMASI 1998 bahkan bersedia untuk agenda REFORMASI II yang lebih besar dan menyeluruh.

Mengimbas Reformasi 1998-99 yang mengakibatkan goncangan untuk UMNO sehingga kehilangan Terengganu. Mungkinlah harapan REFORMASI II ini untuk melihat Kajang Move ke Putrajaya itu berlaku. tetapi melalui jalan yang bukan seperti perancangan asal. Kerana manusia yang merancang hanyalah seorang manusia yang sifatnya lemah dan terhad. Tetapi yang ditunggu adalah segala ketentuan dari sebaik-baik perancang.

Yang penting untuk diingat rakan-rakan Pakatan Rakyat PAS dan DAP perlu menjadi rakan yang paling setia dalam apa jua keadaan. tahun 2004 parlu dikenang dan dijadikan tauladan supaya tidak berulang. Semasa DSAI masih dalam penjara Barisan Alternatif semakin hilang kesan dan tidak lagi menjadi pilihan. 

TERUSKAN PERJUANAGN, SALAM REFORMASI

BANGKIT RAKYAT KUBURKAN POLITIK KOTOR UMNO


1 comment:

  1. Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
    Jika ya, silahkan kunjungi website kami www.kumpulbagi.com atau www.facebook.com/kumpulbagi/ untuk info selengkapnya.

    Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto keluarga dan trip, music, video, filem dll dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)

    ReplyDelete

Followers

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Twitter


Dari Blog Pemimpin