BLACK WEDNESDAY 8 MEI 2013, STADIUM KELANA JAYA
BLOG INI DI"HITAM"KAN MULAI HARI INI

Berita

Friday, January 20, 2012

Memang patut Hasan Ali tidak bersama PAS dan jadi Exco Agama

Bila dah berkawan dengan UMNO macam ni la jadinya, pertimbangan akal diutamakan untuk mengeluarkan pandangan dan kenyataan.
Bila dah berkawan dengan UMNO dan terlebih2 dari UMNO maka fitnah jadi makanan, tuduhan dan tohmahan jadi mainan,
Bila orang jaga Akidah cara UMNO, glamour la yang diutamakan. berlagak sana sini konon jaga akidah tapi fitnah di bolehkan..
Hassan Ali memang tak layak bersama PAS yang perjuangan pakatan rakyat. bagi aku bukan PAS atau pakatan rakyat dapat faedah bila Hassan Ali join PAS. Tapi dia lah sebenarnya yang lupa daratan bila dah mendapat kepercayaan di dalam PAS.
Boleh jalan la lu Hasan Ali. Nothing..

Dari: Keadilan Daily
20 Januari 2012

Pakatan tegas menolak seks bebas, homoseksual – Anwar


KUALA LUMPUR 20 Jan: Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim menegaskan beliau tidak berkompromi dengan isu seks bebas dan homoseksual serta tetap mempertahankan institusi perkahwinan di negara ini.

Beliau berkata demikian mengulas fitnah pihak tertentu terhadapnya ekoran satu wawancara dengan media luar negara, baru-baru ini.

“Sebagai muslim dan saya yakin majoriti bukan Islam di Malaysia yakin dan percaya bahawa perkahwinan antara lelaki dan perempuan itu adalah kemuliaan insan dan saya tidak akan mengambil sikap bermaaf dalam soal ini,” katanya di majlis kesyukuruan di rumahnya semalam.

“Ini menjawab semua bahawa kita tidak mendokong seks bebas atau homoseksual atau lesbian,” tegas beliau.

Anwar turut menyelar fitnah bekas Pesuruhjaya Pas Selangor, Datuk Dr Hasan Ali kononnya beliau menyokong undang-undang homoseksual dilaksanakan di negara ini.

“Saya tegaskan dalam wawancara itu bahwa undang-undang liwat ini lapuk, jumud kerana ia diguna untuk fitnah orang, zalimi orang dan saya tidak pertahankan, tegas beliau.

“Kalau Hasan Ali kata wawancara Anwar tidak jelas dan kita minta supaya kita jelaskan tidak apa, tapi ini soal hukum dan beliau buat andaian kononnya kalau saya jadi perdana menteri saya akan sahkan undang-undang ini.

“Saya ulang bahawa undang-undang lapuk sedia ada ini memang lapuk kerana ia hanya alat pemerintah untuk zalimi dan fitnah orang demi kepentingan politik sempit mereka,” tegas beliau.

Majlis kesyukuran berkenaan yang diadakan sempena pembebasan beliau oleh Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur 9 Januari lalu, dihadiri kira-kira 500 tetamu.

Antara yang hadir bekas imam Masjid Damansara, Shamsul Firdaus, dan Ketua Penerangan KEADILAN, Dr Muhammad Nur Manuty, Pengarah Penerangan Selangor, Dr Badrul Amin Bahron,
Turut kelihatan hadir ialah bekas menteri Barisan Nasional, Tan Sri Dr Abdul Kadir Sheikh Fadzir.


—Keadilan Daily

No comments:

Post a Comment

Followers

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Twitter


Dari Blog Pemimpin