BLACK WEDNESDAY 8 MEI 2013, STADIUM KELANA JAYA
BLOG INI DI"HITAM"KAN MULAI HARI INI

Berita

Saturday, June 11, 2011

Malaysia Negara berkebajikan: Najib nak tipu siapa ni??

Korang mesti masih ingat lagi Najib kata kalau nak jadikan Malaysia negara kebajikan Malaysia boleh bankrap. ingat tak?? Kat bawah ni aku petik sikit berita Utuseks 14 Feb 2008 (belum PRU 12 ni).
Negara kebajikan: Kita boleh bankrap

SEPANG 14 Feb. – Datuk Seri Najib Tun Razak memberi amaran Malaysia boleh bankrap jika konsep negara kebajikan yang ditawarkan oleh Pas diterima dan dipraktikkan di negara ini.

Timbalan Perdana Menteri menegaskan, konsep tersebut membawa pengertian bahawa seseorang yang tidak bekerja juga akan mendapat bayaran bulanan daripada kerajaan.

Keadaan ini, kata beliau, menyebabkan kerajaan pada masa sama terpaksa pula mengenakan cukai yang tinggi kepada mereka yang mampu.

nak baca lagi klik la sini.

Maka heboh la satu kampung (tak termasuk bandar). Makcik-makcik, pakcik-pakcik dah percaya habis dah kata Najib ni. mereka percaya kalau kalau negara kebajikan malaysia akan bankrap. Dah nak masuk PRU13 lain pulak cerita Najib ni. bila tengok Penang, Selangor, Kedah & Kelantan tak bankrap sekarang Si mat Najib ni kata PAS pulak nak tiru BN. ni la namanya bangsat. Najib kata Malaysia dah lama jadi negara kebajikan.. hak tuiii... cerita apa ni Najib.. Samy beloo pun kalah. dia punya pusing, macam gasing da.. Tapi siapa yang Najib ni cuba nak tipu? orang BN/UmPORno tak payah tipu pun memang dah semula jadi bodoh. tak kan dia nak cuba tipu orang-orang PAS kot??
Makcik-makcik & pakcik-pakcik yang percaya dulu kata najib ni mesti dah kompius.. mana satu yang betul ni Najib??

Tiba-tiba pulak sekarang dah kata Malaysia dah lama jadi kebajikan

kat bawah ni cerita malaysiakini pulak 10 June 2011

Najib hairan PAS baru terfikir negara kebajikan

Datuk Seri Najib Razak berkata, perjuangan menjurus kepada negara kebajikan "yang baru terfikir oleh PAS" sudah lama dilaksanakan oleh kerajaan BN. (kah.. kah.. kah..kah..lama tu bila Najib oiii??)

Bernama memetik Perdana Menteri berkata, PAS sepatutnya tidak mengambil modal yang dilaksanakan BN untuk mewujudkan negara kebajikan kerana perkara itu sudah lama dilaksanakan (kah..kah..kah.. kah lagi sekali) oleh kerajaan.

Beliau berkata, penubuhan pelbagai agensi kerajaan seperti FELDA dan FELCRA sudah menepati ciri kebajikan yang semuanya sudah dinikmati oleh rakyat sejak sekian lama.

"Saya pelik dan ajaib, ada yang mencanangkan negara kebajikan...mereka baru terfikir?" katanya ketika merasmikan Konvensyen Wasatiyyah Sempena Satu Milenium Islam Di Nusantara di Putrajaya hari ini.


baca sendiri berita selanjutnya kat malaysiakini -klik sini

Aduhhh yaiiiii....??#!#$%^@%

No comments:

Post a Comment

Followers

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Twitter

Dari Blog Pemimpin