BLACK WEDNESDAY 8 MEI 2013, STADIUM KELANA JAYA
BLOG INI DI"HITAM"KAN MULAI HARI INI

Berita

Wednesday, March 30, 2011

Pilihanraya Sarawak: Telur Semakin Mengecut - Anwar dilarang berucap

Macam-macam alasan pulak dia orang ni, dah makin gelabah dah tu, telur pun dah makin mengecut. Buat rakyat Sarawak, pilihanraya negeri ni akan membawa perubahan kepada anda kalau anda sedia berubah, tanya lah rakyat Selangor Pulau Pinang Kedah, Kelantan, Apa yang kerajaan negeri mampu lakukan, Sarawak lagi kaya hasil bumi dan tanah. tanah luas terbentang.

kalau ada masa terluang aku akan listkan apa yang kami di negeri PR dapat. Cerita dongeng "BN sahaja boleh memerentah" dah tak laku.

Anwar dilarang berucap di Sarawak
Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim pada satu majlis PKR  Sarawak di sebuah kedai makan di Ban Hock Road di Kuching, malam semalam dilarang berucap atas alasan perhimpunan itu tidak mendapat permit daripada polis.

Menurut Bernama, Anwar yang tiba di kedai makan itu pada jam 7.30 malam dan kemudiannya dimaklumkan oleh Ketua Polis Daerah Kuching, Asisten Komisioner Mun Kok Keong bahawa beliau tidak dibenarkan berceramah kerana tiada permit.

Mun bagaimanapun dikatakan membenar Anwar membuat ucapan ringkas dengan syarat ia dilakukan di dalam kedai makan itu dan tidak mengganggu lalu lintas.

Anwar dalam ucapannya turut memuji tindakan Mun kerana membenarkan beliau memberikan ucapan kepada kira-kira 100 penyokongnya.

Pilihan raya negeri Sarawak kali ke-10 akan diadakan pada 16 April.

Hari penamaan calon ditetapkan 6 April.

No comments:

Post a Comment

Followers

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Twitter


Dari Blog Pemimpin